Sep 8, 2015

TORA DATANG LAGI...!

Bismillahirrahmanirrahim.

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKATUH

Salam seme



TORA DATANG LAGI.....
oleh
AMIRUL BOZU


Budak KacaMata dibesarkan di era 90-an.. (tua dah rupanya)... So...adakah anda dibesarkan di era 90-an... jika YA ....so anda wajib memiliki buku ini..jom mengimbau kembali zaman keriangan kita masa kecil kecil dulu yang  budak era zaman kini tiada...

Tora Datang Lagi adalah slogan yang terkenal bagi jenama coklat bulat yang bertujuan untuk kanak-kanak dengan memasukkan mainan ke dalam setiap kotak. Setiap minggu ada je mainan baru yang akan diiklankan di TV dan kanak-kanak ketika itu yang menonton iklan kompem akan minta  mak bapak diorang untuk belikan Tora...

Hampir 100% apa yang ada dalam buku ini memang tepat dengan apa yang BKM lalui sewaktu bergelar kanak kanak dulu. Memang sebuah buku yang bagus untuk mengenangkan kembali segala memori indah masa zaman tu...BKM kompem bila korang baca buku ni korang mesti senyum sendiri sendiri punyalah....

Buku ini umpama ensiklopedia  ringkas mengenai pelbagai perkara serta segala-galanya dan apa-apa sahaja yang membentuk pada zaman kanak-kanak 1990-an di Malaysia.

Masa mula mula terpandang buku ni, memang dah pelik dah buku ini berkaitan tentang apa??? buka jer terus tersenyum sorang sorang cam orang tak betul kat tepi tembok buku kedai MPH nuuu....

Buku ni memang syok dan terhibur bila dibaca juga sangat mengamit Nostalgia

Hahahah

Ini sinopsis kat belakang buku tuh

"Buku Tora Datang Lagi ini berupaya mengenang memori retro dengan jelas dan terperinci. Menghabiskan buku ini sama seperti menyusun balik memori hidup mengikut timeline zaman kanak-kanak. Kita jumpa semula yang hilang, kita imbau balik yang sudah terlupa, kita bina balik blok-blok gambaran hidup zaman kanak-kanak dan segala keriangannya. Selepas ini kita tidak perlu bimbang jika aktiviti atau scene kanak-kanak kita terlepas dari ingatan. Simpan buku ini dan apabila hendak mengingati, bacalah. Bacalah untuk diri sendiri, bacalah untuk anak-anak dan bacalah untuk cucu-cicit di suatu masa nanti."



jangan lupa untuk dapatkan buku ini tahu...Tora Datang Lagi karya Amirul Bozu...kompem sapai ke tua nanti mesti tak kan jemu membacanya...
 


weeeee

  - bye -



BUDAK KACA MATA by ASH_ASRAH




panda 63

 

9 comments:

Alkiff Khalid said...

Owh..thun 90an rupany..mude lg kan..hehe

budak kacamata said...

hahaha mudalah sangat....dah remaja purba je rasa yer ni

Alkiff Khalid said...

Mude la tu..ingtkan 80an...hehehe..nmpak matang kn

noor haneem bt mohamad bokhri said...

I suka gila ngn TORA. Its a must oh :)

budak kacamata said...

haaaa Alkiff Khalid u igtkan i dari tahun 80-an..napak sangat muka i ni cam makcik sedeh yer..tua sgt tuh

budak kacamata said...

hohohoh samalah i po suka TORA jugak

Alkiff Khalid said...

Xdela tua sgt...tp klu pose2 bgmbar tu nmpakla comelny jgak..haha

budak kacamata said...

Huhuhu perlilah letewww ...sedar xcomey po hahahah

Alkiff Khalid said...

Xperli la...puji ikhlas..lg2 klu pose wat peace..lg comel..hehe